El perquè de l’educació digital, a l’escola i a casa (1/3)

pokemon-pokemon-go-phone-game-159395.jpeg
Photo by Pixabay on Pexels.com

Les noves tecnologies, d’una banda, han contribuït al progrés social amb noves possibilitats informatives i comunicatives. Però, de l’altra, també han tingut efectes negatius, especialment devastadors en els menors: relacions destruïdes, vides angoixades, necessitats creades, falses urgències i esclavituds vàries. La societat no coneix encara les claus de de l’entorn digital ni sap com aplicar-hi els valors vigents. Un desert educatiu i molta desorientació envolten aquesta matèria.

Entre l’ús i l’abús, hi ha una gran diferència: l’educació digital. Però, qui en proveeix, si l’educació digital a l’escola majoritàriament no passa de la navegació per internet, la mecànica del processador de textos i l’enlluernament pel PowerPoint? I, a casa, estranyament, molts pares encara no n’han detectat la necessitat, mentre els seus fills jauen al sofà maldant per uns likes reparadors d’una autestima adolescent

Doncs, avui, no queda més remei que siguin els pares els qui s’anticipin als fets, molt abans de l’adolescència, i es facin càrrec de l’educació digital dels seus fills, la qual inclou avui la relació que han d’establir amb el mòbil. Però, no ens oblidem, que avui és el mòbil, però demà serà un altre giny. Cal apuntar, doncs, a la capa més profunda de l’educació: els valors.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s